Štvrťkové stavebnice čakali na vydanie v prijateľnej kvalite až do roku 2006, kedy prvý prišiel na trh s niekoľkými verziami "šortrunner" Classic Airframes a dva roky po ňom sa spamätal aj Airfix. Slušne odležanú rozmernú krabicu som vytiahol na svetlo modelárskych lámp, vybral menším krompáčom poryté diely trupu a krídel v XXL rámoch s ostatnými, veľmi zjednodušenými dielmi a hlboko sa zamyslel ako s nimi naložím. Pomerne rozmerný model s veľkými plochami krídel ako dvoma tréningovými ihriskami by mohol zaujať vyvalenými klapkami, ktorých detailné stvárnenie svojho času ponúkol Eduard aj s rôznymi sadami s detailami kokpitov a exteriéru, podľa jednotlivých variant. Uvedené, v minulosti tiež nasyslené doplnky som doplnil aktuálnymi v podobe kolies od Res-kitu. Zdravo vyhecovaný som sa pustil do najzložitejšej časti vcelku jednoduchého modelu - pristávacích klapiek. Všetko sa zdá na prvý pohľad nekomplikované, užívateľsky príjemné, jednotlivé rebrá sú na koncoch prepojené s hranou klapky a stačí ich len ohnúť o 90° a preložiť cez klapku, podolepovať pár detailov, prestrčiť cez perforáciu rebier nejaký ten drôt a klenot je na svete. Tak sa to javí ale len na prvý pohľad. Ten druhý ukáže realitu v plnej nahote. Jednotlivé kroky ako kde je treba čo zbrúsiť a odstrániť na poloviciach krídel na miestach kde sa umiestnia klapky nesedia tak úplne s realitou. Treba opakovane, do zblbnutia prikladať a nasucho zostavovať obe polovice krídla aby ste zistili, čo treba ešte odstrániť aby sa diely pevných častí (zavetrania) klapiek podarilo umiestniť a nič z pôvodnej hmoty nezavadzalo. Tiež vidím ako problém aj konštrukciu samotných klapiek. Nijak nie je pamätané na to, ako ich upevniť a aj návod uvádza len miesto "tu niekde nejak na tupo" bez detailu a bočného pohľadu s nápovedou pod akým uhlom. Tak to vyzeralo jednoducho a inak to dopadlo
V prípade vnútornej časti (viď foto) medzi motorom a trupom diel vôbec na uvedený model nepasuje. Zadný nosník je asi o 1mm vyšší a neviem čo s tým ? A to som aj odrezal vrchnú stranu "poťahu" na krídle stavebnice. Pozn.: pár rebier chýba na diely vonkajšieho priestoru klapiek, neustálou manipuláciou odpadli, ale sú k dispozícii pre neskoršie dolepenie...
Mám aj druhú otázku do pléna - podľa návodu sú podvozkové šachty čierne, oproti strieborným, resp. naturálny kov ako bolo zvykom v tých časoch . Našiel som na nete Mk. B (I) 8 (viď foto) niekde v UK pred hangárom, kde je vidieť vnútornú časť krytov hlavného podvozka čiernu, ale nevidieť vnútro samotných šachiet. Vyzerá to skôr na muzeálny stroj, možno podľa neho aj spáchali sfarbenie stavebnice, neviem... Tá čierna mi nesedí. Možno niekto budete vedieť viac poradiť ? Na nete som našiel detaily len na šachty prieskumníka PR.9 a tie boli svetlo šedé, ako aj vnútro klapiek.
Naposledy upravil Raymond Kaňa dne 06 kvě 2024, 16:36, celkově upraveno 3